Söndag - tråkdagen


Jag och Patrik blev väckta idag på ett väldigt mysigt sätt. Ja, Luci kom upp och trängde in sig innanför mig mot väggen. Hon bara låg där och kurra. Jag och Patrik låg och klappade henne jättelänge! Så mysig var hon. Hon gör ofta så när hon vill att man ska vakna och + att hon inte hade någon mat kvar heller. Mammas älskling är det



Gör inte mycket nu! Ätit frukost för en stun sedan. Patrik kom ju hem rätt sent i morse så det blev hopp i säng sent! Mamma & pappa kan tyvärr inte komma på middag sen. Pappa skulle kolla på fotboll, såklart! Frågade även Jennifer ifall bara hon ville komma, men hon hade massa plugg. Trööööök! Får väl sitta här och uggla! haha.

Imorn ska jag upp tidigt. Ska till ibility och sen till ams. Måste lämna ett papper. Sen tänkte jag kika efter en sak i stan till Jennifer och även lite nödvändigheter till mig. Lönen kommer imorn, men det betyder inte lycka! Jag har mkt räkningar denna månaden. Jennifer tar studenten så måste försöka fixa den där grejen jag har tänkt köpa. Får se hur mkt pengar det blir över till mig. Måste ju självklart spara lite till thai också. Annars blir det inget thai!

Tänkte städa lite här hemma tror jag. Lägga in den rena tvätten, ja den ligger kvar än! Jag skrev i ett inlägg för några dagar sen att jag skulle lägga in den rena tvätten, men gjorde aldrig det, heheh. Orkade inte. Men får väl ta och göra det idag då......

Vill baka nåt med. Bakade ju rull-tårta häromdagen, men gillade inte smörkrämen som man skulle ha i den. Smakade för mycket smöt helt enkelt. Tänkte göra en vanlig rulltårta med sylt nåndag. Ska nog baka en sån till Jennifers student kanske! Men idag vill jag göra äppelpaj. Aldrig gjort det innan.....eller rabarberpaj? Älskar rabarber, så surt och gott =)! Får se vad det blir!









Hugs Gabrielle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0