Fega as!


Ibland eller rätt ofta så förstår jag mig inte på andra människor!
Inta alla såklart, men många faktiskt. Tex: om en lite flicka på 4 år blir anfallen av en vuxen kvinna som försöker strypa denna lilla flickan ingriper man inte då? Det handlar om en flicka på 4 år!!!
Folk står bara o kollar på! Det var ju hur mycket folk som helst där som bara stod & kollade!

"Även Isak minns den dagen väl. Han minns att han fick använda alla sina krafter för att få loss kvinnans händer runt Fionas hals.
– Hade någon annan hjälpt till hade det varit mycket lättare, säger han.
Men det var ingen annan som hjälpte till. Trots att det var fullt med folk runt omkring.
– Jag kan inte förstå att människor inte gör något, när de ser att någon gör ett litet barn illa, säger Fionas mamma."


Nej exakt, men såna är människor, väldigt många iaf! Det måste ju ha stått många män där O kollat?
Alla som stod där kan ju inte ha vart kvinnor? Vad är det med dessa människor? Är ni män rädda för en kvinna? Det handlar om ett barn på 4 år som håller på att strypas! Vad är erat problem? Så rädda kan ni inte vara?! Jag menar inte bara att det är ni mäns fel, kvinnor kunda också ha gripit in! Om man går fram många tillsammans kan det väl inte vara så farligt?! Jävla egoister!!!!
Nej istället så ingriper Isak Hardo som är 15 år gammal!!!
Kan ni fatta, en 15 åring ingriper istället för en vuxen man eller kvinna! Den här 15 åringen verkar ju vara mycket mer mognare än alla ni som stod där som jävla idioter O bara kollade på när en liten flicka höll på att strypas!

•Här är länken till artikeln: Fiona höll på att strypas.


Blir bara så arg! Nämligen hänt liknade grejer innan som jag vet om, även där igen ingriper!
Detta har hänt:

En tjej som gick 1 år i mitt gymnasium blev påhoppade på spårvagnen av ett gäng tjejer.
Hon gick ett år på munkerödsutbildningcenter i Stenungsund, 1 år under mig.
Hon ville sedan byta till personlig stil (tror jag det heter) i angered, alltså angeredsgymnasiumet.
En dag när hon skulle åka hem från skolan, alltså mitt på ljusa dagen så blir hon påhoppad av ett tjej-gäng.
Hon sitter själv (alltså utan nån kompis) på spårvagen, men det är väldigt mycket folk på spårvagnen.
Hon sitter där O kollar ut genom fönstret, kanske lyssnar på musik eller liknande när ett tjej-gäng bara helt oprovocerat börjar tjaffsa med henne. Jag vet inte vad hon gör men hon ingnonerar det säkerligen eller säger säkert nåt liknande som "låt mig vara m.m" Sen helt plötsligt börjar dessa tjejer slå henne. Jag tror det var 3-4 mot 1 person. Tänk er, det sitter mycket folk på spårvagnen O ingen gör ett skit. INGEN! Kan ni fatta?
Hon kommer väl ifrån tjejerna när hon ska gå av i stan antagligen! Denna händelse visades tillochmed i efterlyst! Jag vet inte om dom fick tag i dessa fittor, men hoppas!

Även dom mäniskorna som satt på spårvagnen är delaktig i brottet om dom inte ingriper!
Då kan man säga att människorna på spårvagnen även gjorde ett brott, inte bara tjejera som slog!

Om man bara står & ser på och inte ingriper så är man lika delaktig i brottet!





Hugs Gabrielle ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0